søndag 12. november 2017

Padling

Skansen - StOlavs-spranget - Skansen. Vær: Skiftende bris, overskyet, mye regn, 4 grader C.

Denne søndagen, liksom den forrige, valgte jeg å padle ut tidligere enn søndagspadlerne fra TKK. I denne mørke årstiden synes jeg det er lettere å få noe ut av resten av dagen dersom man starter litt tidligere enn 12.
Når jeg dro ut fra Skansen var det slikt november-vær som kan få en til å tvile på at sola fortsatt finnes. Kroppen var motvillig, for hvert padletak sa den fra at den heller hadde ligget på sofaen. Etterhvert kom jeg inn i en energisparende padle-tralt og tenkte at jeg skule trasse kroppen og padle til Flakk, men så kom jeg på at jeg hadde satt på varme-apparatet i båten. Jeg var litt usikker på hvor lenge brenselet ville rekke. Jeg nøyde meg med å padle til StOlavs-spranget.

Værmeldinga hadde fortalt om NV opp i 7m/sek i Trondheimsfjorden, for Trøndelag var vind-meldinga opp i sterk kuling, så jeg forventet meg ordentlig bølge-padling. I starten av turen fikk jeg en lett bris fra SSV. Etterhvert kom det noen rosser av mer vestlig retning kanskje opp i laber til frisk bris. På tilbaketuren letnet været litt, såpass at man kunne ane at det var en sol der et sted. Vinden økte i styrke og vrei mer og mer på NV. Når det ble mulig med litt surf begynte kroppen å våkne til igjen.

Rullinga utenfor moloen ble gjennomført i livlig krapp sjø, med hyppige brottsjøer.

Det var deilig å krype ned i båten som hadde en hyggelig inne-temperatur etter drøye to timer med varme-apparatet på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar