onsdag 29. november 2017

Padling og rulle-trening

Jeg har vært på en liten turné i Troms, og fikk faktisk tid til litt padling på et av konsert-stedene!
En av mine kollegaer, Anna er også en ivrig padler, og når vi besøkte hennes hjem i Brøstadbotn fikk vi tid til vår hobby.

Søndag 26/11-2017
Sørsjøen - Finnlandsholmen - Sørsjøen. Vær: Laber bris fra SØ, overskyet regn- og sludd-byger, 0 grader C.
Anna, hennes mann Ivan og hennes stesønner Gabriel og Nathaniel ville gjerne se meg rulle. Jeg fikk låne tuiliq, padlebukser og en fin Thygesen-åre av Ivan, og Gabriel sin Tahe marine Greenland. Dermed lå ting godt til rette for et lite rulle-show. Et enkelt utvalg bestående av sculling, standard-rulle, stormrulle, omvendt sveiprulle og bakoverlent håndrulle var nok for at mitt positive publikum skulle være fornøyde.
Etterpå padlet jeg en liten tur.

Kartlink: https://kart.gulesider.no/m/MoYbX

Mandag 27/11-2017
Anna ble inspirert av rullinga mi, og spurte om vi kunne ta et lite rulle-kurs før vi reiste videre til neste konsert-sted. Vi rakk å gå igjennom å finslipe litt på grunn-teknikken i de ulike momentene til standard-rulla, men pga tids-press og lav vann-temperatur avbrøt vi før vi var i mål med en komplett rulle.

Det var herlig å få et lite avbrekk i turné-livet med nærkontakt med den Nord-Norske kystnaturen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar