tirsdag 7. juni 2016

Padling

 I går padlet jeg en tur. Skansen - Grilstad marina - Skansen. Sol, 16 grader, lett vind fra N.

Jeg var i tvil om jeg skulle ta tørrdrakt, siden jeg hadde bestemt meg for å padle relativt langt i god marsjfart. Vanntemperaturen en fortsatt lav, så det ble til at jeg tok tørrdrakta og bestemte meg for å ta noen ruller dersom varmen ble plagsom.




Det var skikkelig sommerstemning på fjorden. På østsiden av Ladeneset ble det helt vindstille, og sola stekte. Jeg angret litt på valg av antrekk. I Grilstad marina gikk jeg i land og åpnet og trakk ned drakta.



 Min kompis Bjørn har to fine båter liggende i marinaen. Begge sto åpne, så jeg ropte på ham, men da dukket en skipselektriker opp fra det indre av nybåten til Bjørn. Han sa at Bjørn var på sykkeltur til byen.
Jeg tok meg litt mat, og mens jeg spiste kom Bjørn tilbake. Det ble en trivelig prat og en kopp kaffe i cockpiten til den imponerende Moody 45:en.



 Motorseileren Frøyvær, som er Bjørns gamle båt,skulle senere på dagen puttres inn til Skansen for å drives som kafé på redningssellskapets arrangement neste dag.
Jeg padlet tilbake til Skansen i tilfreds forvissning om at det finnes folk som driver båtgalskapen lengre enn meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar