onsdag 15. juni 2016

Farvel til Nordkapp

I går padlet jeg en tur sammen med en padler som vurderte å kjøpe min Nordkapp PE.  Jeg har lagt ut den for salg siden jeg merker at to av kajakkene mine blir liggende altfor mye i ro. I teorien var det en god idé å ha en kajakk for vært familiemedlem, men i praksis blir familiepadling ikke realisert.

Det var ingen lett avgjørelse å selge noen av kajakkene siden hver og en av de fire kajakkene jeg har, har noen sterke sider som de andre tre ikke har. Den kajakken jeg viste frem i dag er den beste allroundkajakken jeg har. Den er lettdreven, har en god balanse mellom retningsstabilitet og manøvrerbarhet, og har veldig myke og forutsigbare bevegelser i bølger. Dekkets utforming og utstyr er et resultat av Valleys suverene produktutvikling innen havpadling.

Padleren bestemte seg for å kjøpe kajakken. Det ble derfor avskjed med en kajakk som har vært flittig brukt på mange fine turer. Her er en liten billed-kavalkade fra minneverdige turer:







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar