søndag 15. oktober 2023

Turer i havkajakk

I år har jeg som sagt prioritert surfski-padling, men det betyr ikke at jeg har lagt havkajakken helt på hylla. Jeg prøver å være med på klubbens søndagsturer når det passer, og i tillegg hender det at det blir en og annen overnattingstur med telt og kokeutstyr.

Minneverdige turer i sommerhalvåret dette året:

Tur rundt Inderøya med TKK


Vi startet i Børgin, og padlet mot Straumen




Strandhogg med café-besøk i Straumen i lunsjtid. 


Nattehavn på Vollholmen



Andre dagen ble det lunsjstopp i Skarnsundet og overnatting på Korsholmen








Siste etappe ble Korsholmen - Kroksvågen



Neste tur var en kompistur i området Frøya - Øyrekka.

Jeg startet alene fra Dolmøy og hadde en teltovernatting på Kvernøya sør for Norddyrøy. Neste dag møtte jeg Trond og Leif på Setra. Vi padlet til Sula sammen, og bsøkte vennene Maj Elin og John. Videre var vi innom Bogøyvær, Mausundvær og Andsteinen. Teltovernatting på Skogsøya sør for Mausen.





Trond fant en Værskalle som han ga Leif i forsinket 81-årsgave









Så var det artig at Birgit ville være med på noen turer i sommer, bl.a en overnattingstur til Korsholmen, hvor vi hadde leir andre dagen på klubbturen som er beskrevet over. Birgit og jeg startet og sluttet turen i Kjerknesvågen.















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar