mandag 29. november 2021

Padling

Skansen - Trolla - Skansen. Vær: Lett bris fra ØSØ, overskyet, -6 grader C.

Sjøsokken til min Iqyax skal syes om til en løsning som er mer lettvint å betjene i vinterhalvåret. I dag tok jeg derfor med et stykke stoff ned til klubben for å måle på cockpiten til båten. Jeg hadde også tid til en padletur, men uten sjøsokk blir det ikke noe padling i min Iqyax, derfor lånte jeg en Atlantic av klubben.

Jeg har ikke padlet noe annet enn min Iqyax, og en del forskjellige surfskis siden juni, med unntak av en redningsøkt i begynnelsen av september hvor jeg også lånte klubb-båt. Når jeg nå padlet ut føltes Atlanticen overveldende stabil ut. Den er jo også fantastisk lettmanøvrert, så jeg snurret rundt litt i havna og i Ilsvika før jeg padlet avgårde mot Trolla.






Grunnen til at jeg padlet vestover var at  yr meldte SV lett til laber bris. I virkeligheten blåste det en tydelig lett bris fra ØSØ, Det ble ganske kaldt å padle hjemover i motvind, så jeg skulket rullinga i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar