lørdag 6. juni 2020

Padling

Skansen - Trolla - Skansen. Vær: Lett bris fra NV, overskyet, 16 grader C.

Hvis en kajakkpadler skaffer seg seilbåt får han mindre tid på sjøen. Dette er konklusjonen etter å ha tilbrakt nesten en måned på tørre land, midt i beste padle-sesong. Pussing og klargjøring av min Gambling 34 "Kuling" har tatt all min fritid de seneste ukene. Det var selvfølgelig en hel masse ting jeg kunne ha brukt tiden til på båten i dag også, men nå måtte jeg få meg en padletur!


Jeg padlet i tørrdrakt i dag. Turen skulle dreie seg en god del om teknikk; svinger og ruller, og vanntemperaturen er fortsatt beskjeden. Det var gammelsjø fra NØ ute på fjorden. Bølgene var ganske store, og det var herlig å få ordentlig bølgepadling uten å behøve kjempe med kraftig vind.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar