tirsdag 16. april 2019

Vinsjer og padling

Skansen - Rotvoll - Munkholmen - Skansen. Vær: Lett til laber bris fra SØ, strålende sol 9-12 grader C.

Endelig er det tid og vær for å montere de nye vinsjene jeg har kjøpt til "Kuling". I dag rakk jeg steg 1, som er demontering av de gamle vinsjene før jeg måtte ut å padle.



Varmt i tørrdrakta og kaldt i vannet er et kjent fenomen blant vårpadlende kajakkpadlere. Jeg hadde glemt min gamle taste-telefon, og tok derfor med min "vanntette" smart-telefon i lomma på vesten. Den begynner å få nykker bare av å bli utsatt for regnvær når den ligger i lomma på allværsjakka, så rulling kunne ikke benyttes som avkjøling. Derfor var det en lettelse å bli eksponert for vinden øst for Ladeneset.





Jeg kom inn i en skikkelig god flytfølelse i padlinga, så det var naturlig å legge hjemturen via Munkholmen.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar