søndag 18. november 2018

Padling

Skansen - Grillstad marina - Munkholmen - Skansen. Vær: Lett vind fra ØSØ, sol, 3-4 grader C.

Fridag! Det gjelder å fylle på med utetid i dagslys og sol når man har mulighet nå i november. Jeg gikk ned til havna når det første dagslyset kjempet seg frem gjennom tåka. Jeg padlet mot øst. Når jeg nærmet meg hurtigbåt-bassenget skjønte jeg at jeg måtte jeg ta veien gjennom kanalen. Kombinasjonen amerikansk krigsskip ved pirbadet og tjukk tåke gjorde både padling langs land og padling ut til Munkholmen til dårlige alternativ.






Ved jernbanestasjon ble jeg sittende å snakke litt med Staffan. http://staffansandberg.se/ Han har flyttet sin OE 32 "Tummler" inn i kanalen. Mens vi snakket sammen klarnet det opp, så resten av turen ble en lysfest!





Når jeg rundet Ladeneset ble det litt liv i sjøen. Det var godt å få padle i litt bølger.



Jeg tok matpause i Grillstad marina. Jeg fant et lunt og godt sted i sola.


Hjemturen gikk via Munkholmen. Der traff jeg noen padlere fra klubbens sin søndagstur. Hyggelig med selskap siste stekket inn til Skansen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar