tirsdag 20. juni 2017

Rulling

Skansen - Ilsvika - Skansen. Vær: 3-5 m/sek fra SV, regn 8 grader C.

Det var lenge siden jeg trente på ruller, annet enn de standard- og stormruller jeg pleier å ta når jeg padler tur. Været var jo slik at den som beveget seg utendørs ble bløt uansett, så det var like bra med en rulleøkt som noe annet.
Siden det var snakk om ren rulletrening la jeg igjen reserve-åra, men tok med norsaq. Antrekket var tuiliq med tørrdrakt under. Vesten ble heller ikke med i dag.

Jeg brukte mye tid på flyteøvelser. Rolig sculling på siden og på brystet, static brace (hva skal vi kalle det på norsk?) med og uten åre. Når jeg begynte med rulling var det uten åre. Håndrullene bakover føltes rolige og trygge. Fremoverlent norsaq-rulle satt begge veier. Det hadde jeg ikke trodd! Fremoverlent håndrulle satt på godsia. Åren ble tatt i bruk til en serie ruller før jeg gikk tilbake til flyteøvelser og ruller uten åre.

Dette gikk  overraskende bra med tanke på hvor lite tid jeg har brukt på rulling i året som har gått!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar