søndag 22. mai 2016

Søndagspadling

I dag deltok jeg på søndagspadling.

Skansen - Rotvoll - Skansen. Overskyet vær med en del regn. 4-8m/sek fra SSØ. 14 grader.

Det var en ung mann ombord i den Gambling 34 som nylig har kommet til byen når jeg padlet forbi på vei ut til gruppen. Jeg slo av en prat med ham og ga ham tlfnr slik at vi kan utveksle erfaringer om båtene våre.
Vi var en gjeng på noen og tjue som padlet ut fra Skansen. Noen ganske ferske padlere var med, så det var spennende å se hvordan de ville takle den relativt friske vinden. Alle greide seg godt, så turen gikk som vanlig til Ringvebukta. Jeg hadde under forberedelsene til turen vært fokusert på kajakk-mekkingen som jeg gjennomførte rett før turen, og glemte derfor å ta med mat. Mekkingen gikk ut på å erstatte setet og den provisoriske ryggstøtten jeg har hatt siden i sommer med ryggstøtte og padding av minicell, samt ett stykke liggeunderlag som sete. Når jeg ikke hadde mat med padlet jeg videre til Rotvoll og snudde der mens de andre tok pause på land. Dette ga meg også en utvidet mulighet til å evaluere den nye sittekomforten. Turen Ringvebukta - Rotvoll - Ringvebukta avslørte att ved distansepadling i god marsjfart ble løsningen med kun ett liggeunderlag som sete i hardeste laget. Neste tur skal jeg prøve med ett ekstra lag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar