mandag 8. februar 2016

Padling

Etter en travel periode på jobb, har jeg nå god tid til fritidsaktiviteter.
I går padlet jeg en liten tur Skansen - Korsvika - Skansen. Tilbaketuren gikk via elva og kanalen. Det var blikk stille og mildt, 6-7 plusgrader. Ett lett skydekke som ble gjennomlyst av sola gjorde at fjorden fremsto helt kvit.

Jeg slo av en lengre båtprat med en padler som var på vei tilbake fra en lengre tur. Flere interessante fugleobservasjoner denne dagen. Foruten de vanlige ærfuglene og skarvene så jeg havelle. Det som tok kaka var likevel en havørn som sirklet over Korsvika. Det er sjelden man får se dem så nært byen.

I dag padlet jeg Skansen - Ringvebukta - Skansen. Det blåste en bris fra SSØ, skydekket var tettere og temperaturen noen grader lavere enn dagen før. Også i dag var det mange flotte sjøfugler å se, og jeg begynnte å lengte etter et brukbart zoomobjektiv.


Snek meg langs land i ly for vinden


Snøryddinga bidrar til arktisk stemning på fjorden



Høy nok vannstand for å snirkle litt i Korsvika


Vannet er klart på vintern


Kjerringbergan


Ingen buldrere å se ennå


Mummidalen i Ringvebukta?


Sponhuset

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar