søndag 12. april 2015

Endelig padling igjen!

I dag fikk jeg meg endelig en tur på fjorden igjen, etter tre uker på tørre land.
Jeg padlet fra Skansen vestover, og snudde et stykke vest for St Olavsspranget. Overskyet vær med lett vestavind er kanskje ikke noe padlevær å juble over til vanlig, men savnet av vann under kjølen gjorde at jeg nøt hvert padletak nå når jeg endelig fikk komme meg ut.
En venn av meg har to dager på rad observert oter i utløpet fra Skansen seilbåthavn, derfor la jeg meg og speidet en stund før jeg padlet videre. Jeg fikk desverre ikke øye på de artige små dyra denne dagen. Heller ikke på oterstedet ved Høvringen var det aktivitet i dag.
Jeg observerte derimot Tjeld,Hettemåker, Gråhegre og Ærfugler, men ingen på så nært hold at de var verd et skudd fra min vanntette Olympus.
Sørgående hurtigrute.

Norsk byggeskikk.

Rundt neste nes ligger Flakk, men det får vente til en annen gang.

Måtte en tur på land. Frokostkaffen setter fart på sakene.
På tilbaketuren fikk jeg oppleve at fjorden begynner å livne til. Et tydelig vårtegn er hvite seil på fjorden, og flere grupper med kajakkpadlere som ikke tilhører den faste gjengen av TKK:ere som padler hele året. Standardrullene og stormrullene satt i dag også.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar