onsdag 18. mars 2015

Fra i morgen venter 7 dager med intens jobbing, så når været var som det var når jeg våknet i morges var det bare en ting å gjøre....
Jeg krøp i ullundertøy og fritidsklær og syklet ned til havna. I dag tok jeg med kameraet, så nå kommer litt dokumentering av Wallas-monteringen:

 Apparatet ble plassert i babords stuv i sittebrønnen. Jeg ble nødt til å få på plass et lite, langsgående skott i rommet for å få montert det på den eneste mulige plassen. For å få tanken lavt nok i forhold til apparatet fikk jeg skjære ut et hull i dørken og senke den ned der.
I uttaket med minst varmeeffekt monterte jeg en varmluftsslange som jeg førte inn under sittebrønnsdørken med utblåsning i dørknivå ved pentryet.
 I uttaket med størst varmeeffekt monterte jeg en varmluftsslange som ble ført under benken i pentryet og videre under hyllen i salongen med utblåsning fra skottveggen i forpiggen. (Jeg hadde håpet å kunne legge denne under babordskøya med utblåsning i dørknivå i forpiggen, men det var for trangt om plassen.)
Varmluft i forpiggen

Varmluft i salongen

Jeg ble anbefalt av en ekspert å velge skrogmontert eksosgjenommføring. Det funker kjempebra så langt. Håper jeg slipper problemer i forhold til drukning av gjenommføringen. Det er bratt fall på slangen rett innenfor, så jeg regner med at det skal gå fint.

Når jeg hadde sett til båten ble det padling. Fjorden var uemotståelig i strålende sol med et lett soldis, og så godt som vindstille. Turen gikk til Rotvoll og tilbake via Munkholmen. På Rotvoll traff jeg
Jarle og Atle. Jarle padlet hjem til Ranheim mens Atle og jeg slo følge tilbake til Skansen.

Ut fra Skansen

Munkholmen og Fosenalpene

Elveutløpet og soldis i fjorden østover
Atle filmet litt. Her er en link til resultatet:
https://www.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DrptWjxUra7U&h=2AQGuqmC5&enc=AZMnl6jBWjZb69h0T-oZ9r7m1dvWt3mqXUKcOHXpee0vavi6J5f3g47zHygdCjW2SlSdVbpSxZT9hppQXa-XiJskc7wYEkmYz0gQ1DLelTR05jnDe7sGpTjkUuHsC2KhdDaDM7saWXA0CnrD6EuX3BNS&s=1



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar